fredag 10 november 2017

Palmitos Park


I går lämnade jag Lennart hemma och gick via Faro 2 till busshållplatsen vid Holiday World. Där sammanstrålade jag med familjen från Hotel Dunas och så for vi till Palmitos Park.


Praktiskt med buss 45, som tog oss till entrén. Vi hann precis till Papegoj-showen. Den var sig lik från förra året. Vi fortsatte i parken och tittade på fåglar, apor med mera, innan det blev dags för fikapaus.


Rovfågeluppvisningen missade vi, men fick ändå chansen att se när två personer tränade unga fåglar inför kommande shower. Förra året tyckte jag rovfågeluppvisningen var höjdpunkten, men då var det inte tillnärmelsevis så varmt.


Årets höjdpunkt blev delfinföreställningen!


Fantastiska djur


med sina höga hopp!


Av de  mindre arterna, var fjärilarna trevliga att titta på!


Monarkfjärilen tröttnar jag inte på!


På väg mot utgången passerade vi en vattenlevande sköldpadda, som tog sig en solgädda.
Vi hade en jätteskön dag i parken, om än något varm, men vi var rustade med vattenflaskor!


Kvällen avslutade vi tillsammans med Lennart på Restaurante El Nublo. Vi åt riktigt god Chateaubriand med olika såser och tillbehör!


I dag tog jag en dramaten tur till San Fernando och därefter var jag deckad. I dag närmade sig termometern 30 grader och det är i varmaste laget för mig.

13 kommentarer:

Matts Torebring sa...

Härliga bilder.

Husbilen-Ellen sa...

Måste ju ta vara på tiden! Men visst sitter jag mycket också!

Husbilen-Ellen sa...

TAck! Det var en fin dag!

BP sa...

I det här inlägget var behållningen helt klart vattensköldpaddan:-) Är uppväxt med sköldpaddor och uppskattar dom verkligen. Åsså kvällsmaten - mums!
Lennart var ganska smart där. Varför hoppa omkring på kryckor när man kan njuta i solstolen och vila upp sig för middagen;-)

Husbilen-Ellen sa...

Parken har många branta backar. Han ska bli bättre, så därför var det bättre på altanen för hans del.

Ama de casa sa...

Vilket trevligt besök med många höjdare - särskilt delfinerna hoppade högt :-)

Anki sa...

Ser trevligt ut - och fina bilder blev det på flygande delfiner! Sköldpaddor tillhör mina favoriter och monarkfjärilen är verkligen väldigt vacker!
Ha det fortsatt bra!

Kors och Tvärs sa...

En vacker park!

Husbilen-Ellen sa...

Delfinshowen var lika fin i år som förra året. Verkligen en fin upplevelse!

Husbilen-Ellen sa...

Tack! Det var en riktigt härlig dag med många fina intryck och foton!

Dessan sa...

Ni ser ut att ha det lika fint i år igen :)

Husbilen-Ellen sa...

Den är verkligen värd både ett och flera besök!

Rolle o Carina sa...

Fina bilder,speciellt fjärilen var underbart vacker!

Ha det gott o njut i värmen.....