onsdag 7 mars 2018

Mölkky och botaniska trädgården


I går förmiddagen tvättade jag en omgång. Det var bra torkväder. På eftermiddagen lämnade jag en snorig man och var med på en extra dag med Mölkky.


Den första spelomgången segrade Jürgen och grattas här av Stein-Erik.


Den andra spelomgången fick ingen segrare, men Sue höll ut längst utan att nå 50 poäng. Tysk/engelsk dag!


I dag har det varit en riktigt härlig "sommardag" med blå himmel. Lennart är lite bättre i sin förkylning, så vi tog en promenad runt i Maspalomas. Här är några stenfrukter som vi inte vet vad det är för några.


Det här är frukter på en Japansk mispel, som börjar mogna.


På eftermiddagen blev det lite vind och runt 25 grader. Jätteskönt!


På hemvägen gick vi in en sväng på Botaniska trädgården. Visst har väl den här bilden härliga färger?


Såg en blomma jag aldrig sett tidigare. Tyvärr fanns det ingen namnskylt, så jag vet inte vad det var för något, men vacker var den.


"Fiskstjärtspalmen" har riktigt vackra blad!


En småblommig orkidé såg ut att trivas bra i solen.

6 kommentarer:

BP sa...

Drömbilder av alla blommor. Å så bra att Lennart verkar vara på bättringsvägen. Hur f*n kan man bli förkyld i det fina vädret;-)

Dessan sa...

Vilken vacker växtlighet ni har där :) Kram

Husbilen-Ellen sa...

Det är en vacker blomsterprakt nu. Han har förstås blivit smittad av någon turistande nordbo, som dragit ner något hit!

Husbilen-Ellen sa...

Nu är det försommar. En del växter blommar om för andra gången, sen vi kom ner i november.

JoY sa...

Oj jag har missat att ni har rest tillbaka, det blir så när jag varit sjuk. Härligt att få se bilder på blå himmel och vackra blommor.
Kram

Husbilen-Ellen sa...

Det är riktigt fint här nere nu!Ingen risk för halka!