onsdag 11 januari 2017

Marknad


Bougainvillean kommer med nya skott och blommor till vår sida av häcken! Solen  värmer gott, men i morse var det bara 14 grader. Det är vinter även om katter och


områdets burfåglar har vårkänslor.


På väg till marknaden gick vi förbi Faro2 och den här kaktusen.


Det var rätt mycket folk på marknaden idag.


Vi var bara där för att titta, men det blev en god bratwurst med stark senap innan vi gick hemåt.


På vägen ut från saluhallen köpte jag de här örhängena och halsband gjorda av ölburkar. Jag föll förstås.


Avslutar med dagens  hibiskusblomma.

Det blir lite mindre bilder och inlägg på ett tag. Jag har återfått värken i min axel. Vet inte om jag tränat och använt armen för hårt eller om senan har gett sig igen. Var på sjukhuset i går och ska till en ortoped den 19:e. Hoppas innerligt det är träningsvärk, men tänker ta det lugnt med det mesta ett tag framöver.

6 kommentarer:

Lennart och hans tankar sa...

Hoppas det ordnar sig med axeln!

BP sa...

Behållningen - ja, utan tvekan dina återvunna smycken. Så otroligt läckra! Vill ha typ:-)

Mindre roligt - din axel. Å vilka snabba tider på Gran Canaria att få komma till en ortoped inom åtta dagar!!! Betydligt snabbare än här kan jag bara konstatera. Självklart hoppas jag också på träningsvärk för din del.

PS. Hoppas läkaren pratar engelska/svenska och/eller att du får ha en tolk närvarande, vilket de gör på fastlandet. DS.

Kors och Tvärs sa...

Marknad är kul och fina smycken hittar du igen. Hoppas det går bra med axeln!
Kram

Carita Liljendahl sa...

Ett tag sedan jag var inne här!
Fina smycken!
Och i snöyran vi har här börjar man ju onekligen längta efter sommaren då man ser era bilder :-)

Anonym sa...

Fina smycken med ocäntat utgångsmaterial, fräckt! Håller tummarna för axeln, kanske har du teänat för flitigt! Du får nu dofta på blommorna i s f att fota dom :-) tills du vet!

Ingrid sa...

Hoppas att det bara är något tillfälligt ont i din axel. Var rädd om dig och strunta i datorn ett tag.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid