söndag 11 september 2016

Tittat till Ellen


I dag tog vi en promenad och tittade till Ellen. Allt ar bra, men hon får stå på sin plats ett tag till.


På hemvägen tänkte vi gå vid sidan om Nya Torget, men gågatan var avstängd och bygget fortlöper på det som var torget.


Toaletthuset är rivet och nu plåtspontrar man kanterna, innan grävningen börjar. Hemma igen, var jag rätt mör. Konditionen försvinner fort.


Skönt att bli serverad middag på balkongen. Numera behövs förkläde på tanten vid måltiderna. Det är inte så lätt att balansera maten till munnen med gaffel i vänster hand.

10 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

Nya Torget ska halveras och nya bostäder byggs!
Det yttre skiktet på axeln är i det närmaste läkt, så nu börjar en lång rehabträning. Första sjukgymnastikbesöket i morgon.

Lennart och hans tankar sa...

När får Ellen rulla igen?
Jag hoppas kunna åka som vi brukar!

Kram

Husbilen-Ellen sa...

Vet inte. Avvaktar rehabiliteringen innan vi bestämmer.

JoY sa...

Där se Ellen ut att stå bra men förstår att ni vill ge er ut:
Kram

FREEDOMtravel sa...

Ellen ser ut att må bra! Hoppas att du också blir bättre snart!

Matts Torebring sa...

Roligt att se dig igen! Jag förstår att det är en lång konvalescens.
Kram

Husbilen-Ellen sa...

Ja, nog längtar vi ut, men det får anstå ett tag till.

Husbilen-Ellen sa...

Tack, det hoppas jag också!

Husbilen-Ellen sa...

Tyvärr tar det lång tid att bli av med värken, men med regelbunden träning ska det gå.

BP sa...

Så du har opererat axeln eller?! Modigt gjort av dig måste jag säga! Har ju mina ryggproblem men har fegat ur när operationsdatumet närmade dig. Eloge till dig!

Hoppas du kommer snart i form igen. Å som tur är kan du ju njuta av en fantastisk sensommar. Dessutom verkar Lennart vara en utmärkt kock:-)

PS. Norrköping ser ut som Stockholm - en gigantisk arbetsplats... DS.