onsdag 21 september 2016

Barnkarneval


Nu när jag har svårt fota, roar jag mig med att gå igenom gamla kort. Det här inlägget kommer att handla om barnkarnevalen i Sanlúcar de Barrameda i februari 2015. Kaxiga killar, eller hur?


Även de riktigt små var kostymerade.


Söta små gummor!


Här var hela syskongänget Flintafigurer.


Prinsessor fanns det gott om,


liksom en och annan trumspelarpojke!


Tillvaron är fascinerande för en liten sjukvårdare.


En fundersam liten gumma.


Ytterligare en prinsessa.


En blomma i vagnen.

 
Ängel eller fjäril?


En Mimmi mus.


En señorita med mantilj och vacker hårkam. Observera skorna!


Ännu en liten blomma


och ytterligare en.


Små tigrar är gulliga


liksom lite större lejon.


Pirater med glimten i ögat och en lite truligare katt.


Så avslutas bildkavalkaden med en söt kanin.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbara karnevals bilder, verkligen engagemang från föräldrarna i dessa sammanhang! Vi har också varit i bergen i Sp där vi kom rakt in en liknande karneval, jättetrevligt!

Matts Torebring sa...

Riktigt roande bilder. Barn är härliga.
Kram & Krya på dig

BP sa...

Vilken härlig bildkavalkad som jag blir glad av. Både roliga och delvis avancerade kostymer måste jag säga. Himla roliga foton:-)

FREEDOMtravel sa...

Men så underbart inlägg! Verkligen roliga bilder att titta på! Underbara och kreativa kostymer:)

http://imeldabencic.blogspot.com/ sa...

Kul o glatt med karneval, barn roar så klart mest o bäst :-)