onsdag 13 april 2016

Sol, lite moln och vind


I dag har varit en skön dag. Vi tog en tur ner till Aldi och handlade och sen blev det en tur runt området kring ställplatsen. Kameran liksom min högeraxel/arm fick vila idag.

Det vi har reagerat på de senaste dagarna är att solen bränner så intensivt mot tidigare. Vi tycker oss fått en grundfärg, men ändå blir vi röda på näsa och kinder. Jag smörjer in med solskyddsfaktor men ändå bränner det. Kanske beror det på att solen står högre eller också är det något med ozonlagret.

Tidigare frossade vi i apelsiner. Nu är inte de så smakrika längre, utan det blir mer mandariner, men framför allt jordgubbar. Det finns olika sorter, men de små är mest smakrika. Just nu kan vi köpa 1,5 kg för 1,95 €. Så det är helt ok att frossa både morgon, middag, kväll och kanske däremellan också!


För det mesta läser jag böcker från läsplattan, men den här boken fann jag på tvättmaskinen på ställplatsen. Den var riktigt bra.
Boken handlar om tre ensamma människor i en trappuppgång på söder i Stockholm. Deras liv flätas samman av en tillfälligt felskickad postförsändelse, men också av lyhördhet och engagemang. Får du chans, så läs den!

8 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Vad kul att du hittade en bra bok! Jag hittade böcker på campingar några gånger under vår resa :)

BP sa...

Visst är det konstigt! Vi märkte precis samma sak som du på Costa Blanca. Trots att det bara var 17 grader stod ju solen högt upp och vi blev bruna på "byggarbetarvis" - armar, nacken och ansiktet. Men näsan tog mest stryk. Nu när vi varit hemma i 1 1/2 vecka är det fortfarande näsan om jag pillar på om man säger så...

Jordgubbar är absolut bäst när de är små - å då absolut inte i mjölkbad;-)

Lennart och hans tankar sa...

Skönt att sitta i solen med en god bok!

Husbilen-Ellen sa...

Ja, det är lätt fastna i sina favoritförfattare och missa andra. Här fick jag chansen till en bok jag inte hört något om tidigare.

Husbilen-Ellen sa...

Jag äter gärna gubbar, som de är, men jag gillar dem som bäst med mjölk och macka. Då kommer glada barndomenskänslor tillbaka i ett flygande fläng.

Husbilen-Ellen sa...

Ja, numera är stor del av pensionärstillvaron fylld av böcker, men i läsplattan.

Kors och Tvärs sa...

Att byta ut apelsinerna mot jordgubbar känns ju helt OK :)

Husbilen-Ellen sa...

Jordgubbar är också gott!