torsdag 17 januari 2013

Blåsigt

De senaste dagarna har det blåst. I går var det kalla vindar från bergen och som högst var det 16 C. Jag höll mig inne i bilen, då min kropp inte gillar blåsten. Lennart spelade boule med de andra.

På kvällen var Lizzy, Ove och vi bjudna till Günter på god grönsakssoppa och skinkmacka. Smakade jättebra! En trevlig stund tillsammans. Via Skype fick vi också hälsa på hustru Siv.

Idag fortsatte det blåsa, men nu med varmare vindar, 20 C. Kändes betydligt bättre än i går. Lennart och jag  har varit ute på två promenader.
Däremellan var vi till Inger och Jerry. Där fick vi en klassisk torsdags middag. Gul ärtsoppa med punsch och ostmacka. Därefter pannkakor med sylt och grädde. Som inte det varit nog, blev det dessutom kaffe och mandeltårta med jordgubbar.
Inger visar oss, att det går äta gott med LCHF! Det vill till en viss startsträcka för mig, att lära mig laga mat på nytt sätt. God mat och trevlig samvaro. Vilken härlig tillvaro vi lever i!

Tänk att det finns två mästerkockar på samma camping!!

Den senare promenaden tog vi i samband med solnedgången.


Fler himmelska bilder hittar du hos Petunia

12 kommentarer:

BP sa...

Ja du börjar bli riktigt bortskämd därnere! Nu dreglar jag igen - inte vad gäller maten, men definitivt över den härliga bilden och 20 plusgrader.
Du kan inte ana hur smart ni varit att sticka söderut. Här är det ett grått, trist och svinkallt helvete. Upp till -30 grader uppe i norr och vi ligger vid minus 7 just nu.

Anonym sa...

Jag drömmer om sommaren och ni ser ut att njuta av den. Det gör ni rätt i.

Meta sa...

Vilken fin himmel den kan man njuta av länge. och jag längtar som bara den nu till sommaren. det får vara slut på allt snöandet.
Ha en fin Fredag
Kram Meta

Ingrid sa...

Tänk så härlig, underbart, ljuvligt det låter med 20 grader varmt!
Och det där fotot av solnedgången gå inte av för hackor!
Kram, Ingrid

BP sa...

Svar: Mercadona men även Carrefour! Testa, du kommer inte att ångra dig!

Gemma Wiseman sa...

Dramatic sunset glow! And what a great lifestyle camping - keeping the outdoors so close!

Anki sa...

Så härlig solnedgång... här har vi inte sett solen på lääänge, men just nu ser det äntligen ut att bli en solskensdag :)
Ha det gott!
Kram

Lennart och hans tankar sa...

Vacker solnedgång!

Jo då!
LCHF har kommit in i vårat hem också!

Kanske kan vara bra för mig också men jag är av vana lite misstänksam!

Lev väl!

JoY sa...

Det går ingen nöd på er inte, mysigt verkar det vara tillsammans med andra trevliga campare.
Det dröjer nog ett bra tag tills vi får sådana temperaturer med tanke på att vi har just nu -15gr och soligt!
Kram

Ama de casa sa...

Nu börjar jag förstå att mina läsare ibland klagar över att jag gnäller på vår "kyla" (typ 16 grader). Här i Kalmar är det flera minus och SNÖ!!!
:-)

Karina sa...

Oi, for en himmel! Så vakkert og stemningsfullt.. Man er bar e nødt til å ta fram kameraet når man er heldig å se en så fargerik himmel:)

Seniorerspekulerar.se sa...

Va härligt att ni insett att ni har en underbar tillvaro. Det har vi insett sedan länge. Det syns också på dina fina fotografier. Det där med LCHF är bra, men vi tyckte det blev lite tjatigt,men vissa av dem har vi tagit till oss. Det var väldigt bra för diabetes i alla fall. Fick sänka insillinintget rätt mycket när vi höll oss till dieten. Jag gick inte ner i vikt, men som sagt sockret var kanon och det håller i sig vara bra, trots att vi tar vanlig mat också. Spännande är det. Ha det fortsatt gott. Kram 3 M